Tijd voor een nieuw tijdperk

Opeens stond ik zelf op de plek waar normaal gesproken collega’s staan die afscheid nemen.

Het was december 2023. Op het kantelpunt van het oude naar het nieuwe jaar. Toen stond ik zelf op de plek waar normaal gesproken collega’s staan die afscheid nemen.

📸 De foto is niet briljant, maar past wel precies bij dit moment.

Wat ruim 20 jaar geleden met Bastiaan Berends begon als PXL ontwerpstudio, heb ik samen met Bart Koppenaal, Jan Willem Rigters, Jasper Mulders en veel gedreven en getalenteerde collega’s mogen uitbouwen tot Steets: een middelgroot creative digital agency. Toch was 2023 het jaar om dit los te laten.

Als ik het verhaal hierbij kort samenvat, gaat het over drie punten:

✂️ Als oprichter en eindverantwoordelijke kwam ik steeds minder toe aan mijn vak. Dat heeft te maken met hoe je dit organiseert, dat besef ik heel goed. Maar ik kreeg de verschillende rollen niet losgekoppeld, dus daarom heb ik de keuze gemaakt mezelf los te koppelen.

🔥 Strategie vertalen naar creatieve (merk)concepten, dat is waar mijn vak als merkstrateeg over gaat. Daar zit de passie die ik nooit verloren ben. Integendeel: dit is waar ik me graag mee bezig wil blijven houden.

🚀 In de aanloop naar mijn afscheid was ik al een paar maanden los van het operationele werk bij Steets. Tijdens deze periode heb ik weer ontdekt wat het met je doet als je meer ruimte én meer focus hebt. Het gevoel van meer energie én meer inspiratie gaf mijn creativiteit opnieuw een boost.

Dus deze lijn zet ga ik doorzetten. Door te blijven doen wat ik graag doe: mijn vak als merkstrateeg uitoefenen en mezelf daarin uitdagen en verder blijven ontwikkelen.

🙏 Ik voel me super dankbaar voor het vertrouwen van zoveel opdrachtgevers, partners en collega’s waar ik de afgelopen jaren mee heb mogen samenwerken.

Benieuwd naar mijn aanpak met Cliff Strategy?